Solinarska kulinarika v Muzeju solinarstva
Projekt, katerega cilj je varovanje in oživljanje pomembne dediščine našega kraja, je nastal s sodelovanjem in povezovanjem več ustanov: Samoupravne skupnosti italijanske narodnosti Piran, Skupnosti Italijanov »Giuseppe Tartini« Piran, Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Pomorskega muzeja »Sergej Mašera« Piran, upravljalca Krajinskega parka Sečoveljske soline, podjetja Soline d.o.o. in Javnega zavoda Krajinski park Strunjan.
S predstavitvijo solinarske kulinarike želimo prispevati k spoznavanju, vrednotenju, varovanju in ohranjanju še žive solinarske dediščine.
Izvedbo dveh načrtovanih dogodkov smo morali zaradi nastalih okoliščin, obeležiti preko spleta. Prvi dogodek je bil posvečen peki kruha, drugi pa pripravi artičokov.
Več o tem:
https://pomorskimuzej.si/sl/dogodki/2020/05/11/solinarska-kulinarika
https://pomorskimuzej.si/sl/zabavni-koticek/solinarska-kulinarika-peka-kruha
https://comunitapirano.com/articiochi/
Na tretjem srečanju 20. junija 2020, ki je potekal v Muzeju solinarstva na Fontaniggah v Sečoveljskih solinah smo prikazali pripravo domačih testenin z omako iz klobas, ki ju opeva ljudska pesem »La mula de Parenzo: bigoli con le luganighe«.
Na dogodku se nam je pridružila solinarska družina “La Famea dei salineri”, skupina, ki vse od leta 2004 s sodelovanjem na različnih podobnih prireditvah želi predstaviti in ohranjati del dediščine, povezane z delom v solinah. Udeležila se je tudi ženska veslaška skupina Voga Veneta Piran, ki oživlja tradicionalni beneški način veslanja, nekoč značilnega za kraje zahodne istrske obale.
Udeleženci so si ogledali pripravo testenin – bigolov in prejeli originalni recept za pripravo omake.
Pod vodstvom dr. Flavia Bonina so si obiskovalci ogledali muzejsko zbirko, ki je sicer zaradi ukinitve državnega sofinanciranja za širšo publiko trenutno zaprta.
V okviru dogodka je potekala tudi pedagoška delavnica izdelovanja odtisov krušnih žigov, ki jo je pripravila kustosinja Veronika Bjelica. Solinarji so žige uporabljali za označevanje kruha, saj so ga v Sečoveljskih solinah največkrat pekli v skupnih krušnih pečeh. Udeleženci so lahko izdelali glinen obesek z odtisom enega izmed žigov, ki jih hranimo v Muzeju solinarstva.
Fotografije: Jani Turk