SLOVENSKE LADJE motorno tovorno ladjo Martin Krpan
Motorna tovorna ladja Martin Krpan, relativno majhna, le 46,5 m dolga in 7,3 m široka ladja, ki je imela 525 t nosilnosti (BRT 398 t NRT 261 t), je za slovensko pomorsko zgodovino izjemno pomembna. To je bila prva ladja slovenskega pomorskega prevozniškega podjetja, ki se je od 22. oktobra 1954 imenovalo Splošna plovba (pred tem pa Val in Slovenijalinije). Tudi ladja Martin Krpan se je sprva imenovala Sirob, kar je v obratni smeri napisano lastno ime Borisa Šnuderla, prvega direktorja Splošne plovbe, ki je k podjetju povabil izkušene pomoršcake: kapitana Baldomirja Podgornika, kapitana Branimirja Velkavrha, Joška Rotterja, Dušana Ivancica in Karla Cepregija.
Ladja Martin Krpan je bila izdelana leta 1910 v ladjedelnici Lindholmens M.V. v Göteborgu na Švedskem, ponjo pa so v Rotterdam poslali kar njenega prvega kapitana, Baldomirja Podgornika (1913–1989), ki je kasneje poveljeval tudi veliko vecjim in za slovensko pomorstvo še pomembnejšim tovornim ladjam, cezoceankam Splošne plovbe.
Prihod ladje Martin Krpan v piransko pristanišce je bil prelomen zgodovinski dogodek. Z nakupom ladje Martin Krpan smo Slovenci zaceli uresnicevati in dokazovati svoje pomorske ambicije in sposobnosti, ki so pogojevale tudi ustanovitev in razvoj pomorskih izobraževalnih ustanov v Portorožu, pomorske infrastrukture z Luko Koper. Simbol slovenskega pomorskega podjetja Splošne plovbe je postal prepoznaven po vseh morjih sveta.